It is currently Wed Sep 08, 2010 1:28

Username:   Password:  

All times are UTC + 2 hours

Jump to:  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 Taivaannaulan helajuhla huhtikuussa 
Author Message
Ylläpitäjä

Post Taivaannaulan helajuhla huhtikuussa
Kevät etenee ja kohta on taas helajuhlan aika..

Taivaannaula ry järjestää helajuhlan Eurassa 24.-26. huhtikuuta. Helaa juhlitaan nyt toista kertaa, viime vuoden juhlasta löytyy kuvia ja kuvauksia Taivaannaulan blogista. Kaikki suomalaisesta muinaisuskosta kiinnostuneet ovat tuttuun tapaan tervetulleita juhlimaan kanssamme! Juhlaan voi ilmoittautua tästä hetkestä lähtien alla olevassa osoitteessa, josta löytyy myös lisää tietoa. Ilmoittautuminen päättyy 12. huhtikuuta.

http://www.taivaannaula.org/hela.php

Nyt on sellaiset mahtipirtit käytössä, että tulijoita mahtuu. Tietoa saa ja tulee levittää eteenpäin. Luvassa on Lizeliuksen hengessä mässäilyä, kilvoittelua, pakanallista runonlaulantaa, juhlasaunaa ja riittejä. Kasteensa voi pestä pois Pyhäjärven vedellä ja väkensä karkaista Ukon tulella. Tervetuloa!

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi
Tuhkast' kartanot ja pellot

Mon Mar 09, 2009 22:28
Profile WWW
Etiäinen

Post Re: Taivaannaulan helajuhla 2009
Hephop, nakittauduttu on. :) Kyselenpä nyt ajoissa taas jo, että jos joku on menossa tuonne Lahden suunnasta / kautta, niin täällä olisi yksi bensakuluihin osallistuva kyytiläinen tarjolla.

Wed Mar 11, 2009 10:28
Profile WWW
Maahinen

Post Re: Taivaannaulan helajuhla huhtikuussa
Joo haluaisin osallistua, varsinkin tuo "pakanallinen runolaulu" kohta kuulostaa houkuttelevalta :lol: Ongelma on siinä että tarvitsisin kyydin Helsingistä sinne mikä lie paikka olikaan... Onkos täällä ketään joka voisi ottaa yhden salamatkustajan autoonsa? :D

läpi sammalen sanoja,
läpi lauwwan laulajoita,
läpi seinän soittajoita!
(Gottlund 1818)

Fri Mar 13, 2009 17:42
Profile
Ylläpitäjä

Metsäpeikko wrote:
Joo haluaisin osallistua, varsinkin tuo "pakanallinen runolaulu" kohta kuulostaa houkuttelevalta :lol: Ongelma on siinä että tarvitsisin kyydin Helsingistä sinne mikä lie paikka olikaan... Onkos täällä ketään joka voisi ottaa yhden salamatkustajan autoonsa? :D

Suosittelen, että ilmoittaudut (se ei ole sitovaa) ja kerrot siinä samalla tilanteesi. Ilmoittautumisia hallinnoiva Lemelina saa tiedon asiasta ja osaa ehkä ennen juhlaa vinkata ihmisille mahdollisista kyydeistä ja kyydittävistä.

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi

Fri Mar 13, 2009 22:59
Profile WWW
Ylläpitäjä

Hop! Noin kaksi viikkoa ilmoittautumisaikaa jäljellä. :)

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi

Sat Mar 28, 2009 13:40
Profile WWW
Etiäinen

Viikko aikaa ilmoittautua, nyt kipin kapin mukaan! Sitä helpompi järjestää ohjelmaa, mitä enemmän tietää tulevan väen määrästä (laadusta puhumattakaan!) Mutta alustava ohjelma näyttää siltä, että missään nimessä en haluaisi tuosta jäädä paitsi.

Tul sääki. Ko määki.

Sun Apr 05, 2009 18:56
Profile
Etsikko

Voisiko näistä kulkuyhteyksistä joku tehdä oikein taulukon muotoa juna-dösä-patikka, vai onko paikka niin korvessa, ettei sinne pääse ilman autoa? Missä maakunnassa se edes on?!

Joo, pääkaupunkiseutu kasvattaa avuttomia lapsia.

Wed Apr 08, 2009 20:29
Profile
Aavistus

Nonnii... ilmoittauduin minäkin, vaikka jo varmaan tiesittekin että olen tulossa. ;)
Perjantaina tulisin järkkäreiden mukana, mutta olen tosiaan kyytiä vailla täältä Turuust. :)

"Saattanen takoa Sammon, kirjokannen kalkutella, joutsenen kynän nenästä, maholehmän maitosesta, ohran pienestä jyvästä, kesäuuhen untuvasta, kun olen taivoa takonut, ilman kantta kalkuttanut, ilman alkusen alutta, riporihman tehtyisettä."

Thu Apr 09, 2009 9:24
Profile
Ylläpitäjä

Rakki wrote:
Voisiko näistä kulkuyhteyksistä joku tehdä oikein taulukon muotoa juna-dösä-patikka, vai onko paikka niin korvessa, ettei sinne pääse ilman autoa? Missä maakunnassa se edes on?!

Paikalle voi tulla a) bussilla, b) omalla autolla / jonkun kyydillä. Jos tulet bussilla, niin määränpää on silloin Euran linja-autoasema (Ylänekään ei ole mahdoton). Homma koordinoidaan niin, että omilla autoilla tulevat hakevat julkisilla tulevat asemalta juhlapaikalle.

Jos tulet Helsingistä, niin on mahdollista, että sieltä on tulossa jokin autokyytikin. Lemelina tietää paremmin näistä asioista ja kyytejä voidaan pohdiskella osallistujien sähköpostilistalla, joka aukeaa ilmoittautumisajan päätyttyä eli ensi viikon alussa. Tässä vaiheessa on tärkeintä, että ilmoittautuu ennen määräaikaa, vaikka kulkuväline ei vielä olisikaan selvillä, ja kertoo ilmoittautumisen yhteydessä mistä suunnasta on tulossa helaan.

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi

Thu Apr 09, 2009 9:57
Profile WWW
Ylläpitäjä

Tänään sunnuntaina on viimeinen mahdollisuus ilmoittautua mukaan! :)

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi

Sun Apr 12, 2009 14:32
Profile WWW
Ylläpitäjä

Hela tapahtui tosiaan viikonloppuna. Sää, paikka ja tunnelma olivat kaikki erinomaisia! Yhteisen uskonharjoituksen kehityksen tähden juhlan riitit on kuvailtu (vajavaisesti ja suppeasti) täällä.

Kuolo korjasi majoilta

Mutta sortuneet he eivät
Suistuneet surman suuhun
Elo uus suvusta syntyi

Mon Apr 27, 2009 0:11
Profile WWW
Etsikko

Jovain hela tuli ja meni, tosin siellä olisi halunnut muutaman päivän lisääkin viettää koska puitteet oli enemmän kuin hyvät (noh minun mielestä ainakin).

Ajattelin vielä näin virtuaalisestikkin kiittää järjestäjiä tasapuoleisesti ja toivon että heillä on vatsalihakset yhtä kipeät kuin minullakin sen jatkuvan nauramisen ansiosta :)
Ja nyt kun olen kiittänyt järjestäjät niin kiitän vielä muutkin osallistujat, joten kiitos kaikille ja toivottavasti tapaamme uudelleen...

Jukka

Mon Apr 27, 2009 7:32
Profile
Peikko

Image

Kiitos paljon jokaiselle mukaan lähteneelle. Teitte juhlasta kevään kohokohdan, myös ajankohta ol loistava, mistä arvasitte, että Pyhäjärvestä lähtee jäät juuri Helasunnuntana? Lämpöä piisasi ulkon ja saunassa, ruoka oli huolella ja tadolla vamisteltu. Riitit rytmittivät yhdessä tekemistä ja olemista. Myös siivous sujui. Kiitos kaikille mukana olleille loistavasta juhlasta. Tähdet, jää, kallio, viikinkimarkkinat, linnut ja sammakot jäivät vahvasti mieleen.

(otin vapauden julkaista tämän kuvan, näitä kuvia voi halukkaat tilata privana ilmoittamalla s-postin)

Last edited by Veistäjä on Mon Apr 27, 2009 14:56, edited 1 time in total.

Mon Apr 27, 2009 8:15
Profile
Aavistus

Kiitos kaikille ihanille immeisille Hela-juhlasta. Tunnelma oli mahtava ja ihmiset kauniita sekä hyväsydämisiä. Yritän selailla kuvat ja jotkut varmasti luovutan suosiolla Taivaannaulalle, mutta osa jää meikäläisen kotikonneelle. Niitä saa kysellä, jos tarttee.

Paikka oli valituu hyvin, ruoka oli ravitsevaa ja rituaalit hyvin onnistuneet...

Kiitos! :)

"Saattanen takoa Sammon, kirjokannen kalkutella, joutsenen kynän nenästä, maholehmän maitosesta, ohran pienestä jyvästä, kesäuuhen untuvasta, kun olen taivoa takonut, ilman kantta kalkuttanut, ilman alkusen alutta, riporihman tehtyisettä."

Mon Apr 27, 2009 14:19
Profile
Etiäinen

Mä en oo kyl viel mitenkään selvinnyt juhlasta. Oli ihan älyttömän hienoa kyllä, koko viikonloppu ja kaikki jutut siellä. Paras juhla jossa olen ollut! Ja oon ihan riemuissani tästä organisoinnista, kun mulla on tupannut menemään stressaamiseksi, niin nyt en stressannut paljon yhtään! Mitä nyt luonnon kuivuudesta vähäsen... Paikka oli kaunis, ja itselle euralaisena hyvin lämmin ja kotoisa. Läheinen, ja omaa väkeä uhkuva. Metsä otti syliinsä kuin koti konsanaan.

Erityiskiitokset Anssille ja Patelle mieleenpainuvista riiteistä. Hämmentävää, että samana yönä, kun tanssitaan letkajenkkaa tähtien alla, voi teidän mieleenne tulla sellainenkin rituaali kuin se aivan mahtava lähtörituaali oli! :D
Lisäksi ihanalle keittiöryhmälle, joka mukisematta teki kaiken minkä pyysin, puuron sekoittamisesta herneleipien leipomiseen eikä mun tarvinnu edes tiskata! Kokin taivas oli se. <3 Enkä pistä vastaan, jos Pirjanne tulevaisuudessa ottaa kyökkivastaavuuden harteilleen!
Ja saunamajuri Veistäjälle, joka jaksoi huolehtia tulista muuallakin kuin saunan pesissä, ja toimia myös putkimiehenä...
Myös tietysti ranysille, siivouksen tehokkaalle järjestäjälle ja muutenkin loistavalle orjavärvääjälle! Mainiolle juhlasalin koristelijatiimille, on se hyvä että joillain on silmää, kun mulla ei :D.
Kaikille laulajille ja soittajille, oma ääni on vieläkin käheänä! Yhdessä laulaminen on varmaan melkein mukavinta mitä voi vaatteet päällä tehdä. Tai, no onnistui se alastikin, vaikkapa politiikkasaunassa... jossa ei tällä kertaa taidettu kauheasti puhua politiikkaa? Kekkosta lukuunottamatta ;).
Jukalle siitä, että värväsi ihmiset halaamaan mua. Tarvitsin sitä!
Sammakoille ja linnuille, jotka herättivät paljon keväisiä ajatuksia... vaikka se sotka nyt jäikin puuttumaan.

Onpas rakkaudentäyteinen olo. Ja vähän hupsu. Teidän ansiostanne. Voin ihan vapaasti olla vanhin nainen porukassa, jos se on näin mukavaa! (sanoikohan joku mua haahkaksi vai olinko se minä itse? :D )

Mon Apr 27, 2009 16:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours

Jump to: